petak, 27. siječnja 2017.

Izvještaj


- prati i proširuje vijest: ima uvodni dio sa osnovnim i dopunskim informacijama (što, tko, gdje, kada, kako, zašto) te kraći ili dulji izvještaj o tijeku i načinu odvijanja događaja, a razliku od vijesti, piše se u 1. osobi množine
 

- može biti sažet ili dugačak (prepričavati ne treba sve, događaji se ne moraju prepričavati kronološkim slijedom) može biti objektivan (vrijednosno neutralan) ili subjektivan (sa izraženim stavom)

 - najvrjedniji tekst u novinama - podrazumijeva izvještavanje s mjesta važnih događaja - događaji o kojima se piše privlače svojom važnošću, razmjerima, bizarnošću – tragični događaji, rat, koncerti, sajmovi, državnički susreti, veseli karnevali; u školi – natjecanja, susreti, festivali, radionice, susreti s književnicima, kulturni događaji, priredbe... - uloga novina je prvenstveno izvještavanje o velikim događajima

- izvještava se s lica mjesta, novinar mora znati kako gledati i sakupljati informacije iz prve ruke

- izvještaj, kao i vijest, počinjemo najvažnijom rečenicom
- ako navodimo tuđe riječi, obavezno citiramo, točno navodimo tuđe riječi unutar navodnika (ako nismo sigurni, izbjegavamo navodnike)
- izvještavamo vjerodostojno (pazimo na točnost podataka, imena i naziva) i bez podlijeganja patetici (izbjegavamo jake riječi, ne razmećemo se emocijama)
- izvještaj se ne daje na autorizaciju

 

PODRUČNO IZVJEŠTAVANJE
- novinari su često specijalizirani – prate neko određeno područje (književnost, fotografija, sport, crna kronika, politika), ali to nije nužno 
- dobro je da učenici dobiju priliku pisati o onome što ih zanima
- materijali za izvještavanje: češća kontrola nekih točaka u školi (zbornica, ravnateljstvo, pojedini razredi, prijem i dežurni učenik i sportska dvorana)

Nema komentara:

Objavi komentar